Piękny biust? Czemu nie!

Wielkość biustu nie jest zależna od nas samych. Możemy jednak sprawić, aby nasze piersi były jędrne i zadbane. Brzmi zachęcająco? Dla zachęty dodam, że efekt taki nie wymaga trudu....

Aby piersi prezentowały się ładnie, w pierwszej kolejności zadbać powinnyśmy o wzmocnienie tej partii ciała, a więc o mięśnie klatki piersiowej oraz skórę, które stanowią dla naszego biustu coś na kształt naturalnego biustonosza, na który składa się tkanka tłuszczowa, łączna oraz gruczoły mleczne (szczególnie przydatne w okresie karmienia piersią). Zła kondycja skóry oraz mięśni sprawia, że naturalny biustonosz nie chroni piersi należycie. Aby temu zaradzić, potrzebne jest wprowadzenie pewnych zmian. Składają się na nie: odpowiednia pielęgnacja ciała, masaże oraz systematyczna gimnastyka.

Wybierając kremy do twarzy, preparaty do demakijażu czy inne kosmetyki nie bez znaczenia pozostaje wiek. Wytyczne te dotyczą także pielęgnacji piersi...

Pielęgnacja piersi 25+

W tym wieku skóra jest napięta i jędrna, dlatego nie potrzebuje jeszcze preparatów o właściwościach napinających. Do jego pielęgnacji warto jednak wybrać balsamy nawilżające, które należy aplikować rozpoczynając od dołu piersi wykonując masaż okrężnymi ruchami ku górze. Zauważając utratę jędrności i elastyczności, sięgnąć należy po kosmetyki o właściwościach ujędrniających.
Polecane kosmetyki: balsamy o silnych właściwościach nawilżających typu Intensywna pielęgnacja suchej skóry czy mleczka nawilżające.

Pielęgnacja piersi 35+

Skóra w tym wieku traci swą naturalną jędrność i elastyczność, staje się wiotka, cienka i sucha, wobec czego skorzystać warto z preparatów przeznaczonych do pielęgnacji piersi. Często mają one postać kosmetyków skoncentrowanych a w swoim składzie zawierają specjalne składniki o właściwościach napinających i ujędrniających. Ich systematyczna aplikacja pozwala na wzmocnienie naturalnego biustonosza, dlatego zaleca się sięgnięcie po nie w tym właśnie wieku.
Polecane kosmetyki: żele, masła, serum ujędrniające do pielęgnacji biustu.

Pielęgnacja piersi w okresie ciąży i karmienia

Ciąża to czas dość trudny dla piersi. Szybkie tempo ich powiększania, choć cieszy oko, zwiększa ryzyko wystąpienia na ich powierzchni rozstępów. Tendencja do ich pojawienia się jest większa u kobiet, których skóra nie jest dostatecznie elastyczna. W trakcie ciąży i karmienia zaleca się stosowanie kosmetyków do pielęgnacji piersi przeznaczonych na ten właśnie okres. To bardzo ważne, by sięgnąć właśnie po takie preparaty.
Polecane kosmetyki: Preparaty do pielęgnacji biustu dla kobiet w ciąży i matek karmiących marki Ziaja, Dax Cosmetics czy Mustela.

Dobór biustonosza

Dbanie o ładnie prezentujący się biust to nie tylko sięgnięcie po odpowiedni preparat nawilżający czy ujędrniający. Ważnym elementem jest również bielizna, z którą piersi obcują każdego dnia. Nie może być ani za mały, bo wówczas ściska piersi, ani za duży, bo to przyczynia się do ich wiotczenia.
Pamiętać należy także o tym, by każda zmiana wagi miała odzwierciedlenie w zmianie rozmiaru stanika, bowiem piersi w ciągu naszego życia raz rosną, raz zmniejszają się.

Jaki obwód pod biustem?

Najbardziej popularnym rozmiarem biustonosza jest 75B a przecież nie każde piersi użytkujące taki rozmiar są takie same.
Przed zakupem nowego biustonosza należy dokonać pomiaru swojego ciała ustalając obwód pod biustem i obwód w biuście.
Stając prosto, najlepiej bez koszulki należy przyłożyć miarkę tak, aby znajdowała się zarówno z przodu, jak i z tyłu na tym samym poziomie i przylegała do ciała dość blisko a przy tym nie utrudniała oddychania. Wynik pozwoli wskazać obwód, który należy wybrać w czasie zakupu. Z racji tego, że rozmiary obwodu biustonoszy występują co 5 cm, w przypadku pomiaru należy wybrać tan najbliższy, dlatego jeśli obwód pod biustem wynosi 63 należy wybrać 65 cm, jeśli 72 cm sięgnąć należy po model 70 cm.
Nowy biustonosz należy zapinać na najluźniejsze zapięcie. W trakcie jego użytkowania, stanik nieco się rozciąga, co skłoni nas na zapinanie go na ciaśniejsze haftki.

Jaka miseczka biustonosza?

Aby poznać rozmiar miseczki należy dokonać pomiaru obwodu w najszerszym miejscu biustu. Miarka powinna znajdować się na jednym jego poziomie i przylegać dość luźno, dlatego można mierzyć w nieusztywnianym staniku.
Wielkość miseczki określa różnica między obwodem w biuście a obwodem pod biustem.
Miseczka A – różnica 12-14 cm,
miseczka B – różnica 14-16 cm,
miseczka C - różnica 16-18 cm,
miseczka D - różnica 18-20 cm,
miseczka E - różnica 20-22 cm,
miseczka F - różnica 22-24 cm,
miseczka G - różnica 24-26 cm,
miseczka H - różnica 26-30 cm.
Skala ta jest umowna, dlatego przed zakupem biustonosza należy go koniecznie zmierzyć sprawdzając czy dobrze leży.

Jak zakładać biustonosz?

Zakładając biustonosz należy najpierw założyć ramiączka, następnie pochylić się do przodu, by piersi weszły do miseczek. Czas na zapięcie stanika. Jeśli po te czynności biustonosz podchodzi do góry lub piersi wypadają od dołu to informacja, że należy go zapiąć mocniej. Jeśli natomiast w obwodzie zapięcia tworzą się wałeczki, należy go poluzować.
Prostując się należy naciągnąć ramiączka, by spełniały swe zadanie, a więc, by podtrzymywały piersi. Nie mogą się one wrzynać w ciało ani być zbyt luźne.
Na koniec poprawiamy ułożenie piersi w miseczkach. Przesuwamy je spod pachy do środka.
Z wyjątkiem modeli typu push up i bardotka, sutki powinny znajdować się na środku miseczki.

Ćwiczenia ujędrniające piersi

Ćwiczenia, choć nie zmieniają kształtu piersi, wzmacniają mięśnie klatki piersiowej i poprawiają sylwetkę i właśnie dlatego warto je wykonywać.
Pomocne są tu ciężarki lub butelki z wodą.
Siedząc z wyprostowanymi plecami, chwytamy w dłonie ciężarki, następnie podnosimy ramiona uginając je pod kątem prostym. Przyciągamy łokcie przed klatkę piersiową, następnie wracamy do pozycji wyjściowej.
Ćwiczenie to wykonujemy w trzech seriach po 20 powtórzeń każda. Możemy je wykonywać na krześle lub piłce.

Mając w ręku ciężarek można wykonać także ćwiczenie polegające na ich wyciskaniu. Należy położyć się na plecach, uginając nogi w kolanach. Trzymając w obu rękach ciężarek, prostujemy ręce w łokciach i wracamy do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonujemy w trzech seriach po 20 powtórzeń.

Mięśnie klatki piersiowej wzmocnimy też wykonując damskie pompki: kładziemy się na podłodze, nogi uginamy w kolanach, ręce rozstawiamy na wysokości klatki piersiowej. Następnie prostujemy ramiona unosząc się na rękach i kolanach dbając o to, by kręgosłup był cały czas wyprostowany.
Ćwiczenie wykonujemy w trzech seriach po 10 powtórzeń każda.
Kolejne ćwiczenie polega na naciskaniu dłonią na dłoń. Można je wykonywać niemal wszędzie. Polega ono na uniesieniu rąk na wysokości klatki piersiowej do pozycji, by dłonie i łokcie znajdowały się na tej samej wysokości. Dłońmi należy naciskać na siebie w trzech seriach po 10 powtórzeń każda.

Odpowiedni kosmetyk w połączeniu z ćwiczeniami oraz dobrze dobranym biustonoszem pozwolą nam uzyskać to, na czym zależy każdej kobiecie. Piękny biust? Czemu nie!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*